آیا تماس تلفنی با کارفرما ها مرده است؟
در اینجا به بررسی یکی از نوشته های وندی ویس(Wendy Weiss) می پردازیم ،
ولی قبل از آن جا
داردکه ابتدا او را معرفی نماییم.وندی ویس در آمریکا به عنوان
ملکه ی تماس تلفنی شناخته می شود.
در حال حاضر او نویسنده و استاد بازاریابی در
آمریکا می باشد ، دو کتاب اخیر او که به تازگی راهی بازار
شده اند: Master of sales وTop dog sales secrets می باشند که هر دوی آنها در حوزه ی بازاریابی
ومارکتینگ می
باشند.در مقاله ی که در زیر از او آورده ایم ، به این سوال اساسی می پردازد که آیا
تماس
تلفنی مرده است یا هنوز هم به عنوان یک روش کارآمد قابل استفاده است. او
در مقاله خودچنین نوشته
است:
اگر این سوال از عموم مردم پرسیده شود که احساستان نسبت به
تماس تلفنی چگونه است ، جوابی که
می شنوید چنین خواهد بود: هیچ مشتری و فروشنده ای
از این نوع تماس ها خوشش نمی آید، اینترنت
و ایمیل به خوبی جای تلفن را گرفته
اند ، تماس تلفنی یک کار قدیمی و از مد افتاده است و دیگر مثل
سابق کارآمد نیست.ولی
آیا واقعا چنین است؟ از لحاظ بازاریابی مستقیم ، تماس تلفنی همیشه بیشتر از
روش
های دیگر مورد توجه قرار گرفته است چراکه به راحتی می توان به طور مستقیم و بدون
واسطه به
مشتری های دارای پتانسیل خرید دسترسی پیدا کرد و می دانیم در علم
بازاریابی هیچ چیزی بهتر از یک
گفتگوی مستقیم و دو نفره با نمی باشد . پس می توان
اظهار داشت که اگر با دید درست به این روش
بازاریابی نگاه کرد ، این روش هنوز هم
یک روش کارآمد خواهد بود . در زیر تعدادی از مطالعاتی که این
موضوع را تصدیق می
نمایند آورده شده اند:
در یکی از ارائه هایی که با موضوع بازاریابی مدرن توسط شرکت
MarketingSherpa انجام شد،روش تماس
تلفنی به عنوان روشی معرفی گردید که هنوز هم
جای خود را در بازاریابی نوین حفظ نموده است و در حال
حاضر می توان به عنوان یک
روش کارآمد به آن نگریست خصوصا اگر این روش با هدف و در زمان مناسب
به کار برده
شود ، همچنین Stefan Tornquist به عنوان مدیر بخش تحقیق شرکت MarketingSherpa
چنین می گوید:
تماس سرد به طور قطع روشی کارآمد است ، تنها موضوع این است که اکثر بازاریاب ها به
طور ضعیف و غیر حرفه ای از این روش استفاده می نمایند ، به همین علت است که این
نوع تماس ها برای
این افراد غیر کارآمد خواهد بود، از نظر او و ... این غیر حرفه ای بودن نتیجه تصورات غلط wendy weiss
ادامه مطلب