تلفن: 22584258
تست1
کد : 498 NewsCounter بازدید : 1588 NewsDate 1394/10/06

روز گذشته کمیسیون زیربنایی دولت پیشنهادهای وزارت راه و شهرسازی را در چند زمینه و از جمله در مورد شرایط عضویت درهیات مدیره ها، شورای انتظامی، نهاد بازرسی و هیات رئیسه گروه‌های تخصصی نظام مهندسی، اصول اخلاق حرفه ای، تخلفات حرفه‌ای و انضباطی مهندسان و مجازات های آن، افزاییش اختیارات هیات مدیره، رای وکالتی در مجامع عمومی و... را تصویب و برای بررسی و تصویب نهایی راهی جلسه هیات وزیران کرد.

براساس این گزارش، این اصلاحات به نحوی مقدمه اصلاحات وسیع‌تر آیین نامه نظامات اداری کنترل مقررات ملی ساختمان محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که بخش اصلی آنچه که دیروز در کمیسیون زیربنایی دولت تصویب شد، پیش از این در قالب اصول و بندهای اخلاق حرفه ای مهندسان پیشنهادی وزارت راه وشهرسازی برای نظرخواهی عمومی و تشکل‌های تخصصی به شکل وسیعی منتشر شده بود.

گفتنی است از جمله حواشی رویداد دیروز، نامه اکبرترکان به دبیر کمیسیون زیربنایی، صعنت و محیط زیست دولت بود که حاوی نقدهای زیاد به پیشنهاد وزیر راه و درخواست مسکوت‌گذاردن بررسی و تصویب متن مذکور به مدت حداقل شش ماه بود که کمیسیون زیربنایی در جلسات خود پیشنهاد مطروحه از طرف نماینده شورای مرکزی را تصویب نکرد. متن زیر حاوی تصویر نامه اکبر ترکان به دبیرکمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت است:

تصویب اصلاح تعدادی از مواد آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی/ کمیسیون زیربنایی دولت درخواست اکبر ترکان را رد کرد +نامه
تصویب اصلاح تعدادی از مواد آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی/ کمیسیون زیربنایی دولت درخواست اکبر ترکان را رد کرد +نامه