تلفن: 22584258
تست1
کد مقاله: 64 NewsCounter تعداد بازدید : 5725

مجتمع تجاری- تفریحی ایپک پالاس


معرفی

آنچه که موجب رونق اقتصادی یک مجتمع تجاری- تفریحی خواهد بود فقط فضاهای باز و امکانات سخت افزاری مانند المانهای معماری و تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی به روز نخواهد بود بلکه امکانات نرم افزاری یعنی انسانها و مراجعین مجتمع می باشند که باعث رونق مرکز خرید خواهند بود.

با بررسی آمار جمعیتی مناطق ده گانه شهرداری تبریز متوجه خواهیم شد که 26% اهالی این شهر در شرق تبریز یعنی مناطق 1 و 2 و 5 و 9 ساکن می باشند و وجود مراکز تجاری عمده این شهر در شرق تبریز ( نظیر چهارراه آبرسان، کوی ولیعصر، رشدیه، لاله پارک و زعفرانیه ) و مرکز شهر ( بازار، خیابان تربیت، خیابان شریعتی ) باعث شده است ساکنین غرب تبریز که 55% از اهالی شهر را تشکیل می دهند ( مناطق 3، 4، 6و 7 شهرداری تبریز ) جهت استفاده از مراکز خرید مزبور سفرهای درون شهری طولانی مدتی را داشته باشند به طوری که حداقل مدت یک تا دو ساعت زمان رفت و برگشت برای خرید صرف می گردد.

عدم وجود امکانات پارکینگ و سرویس بهداشتی در اغلب مناطق تجاری مزبور باعث شده لذت گردش و خرید علی الخصوص در آقایان و کودکان تا حد بسیار زیادی افت نماید و مراجعه به مراکز خرید فوق فقط جهت رفع نیاز صورت پذیرد.

تبریز یکی از شهرهای مهم کشور است که از دیر باز تاکنون تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بسیار زیاد و تعیین کننده ای را به خود دیده است و امروز در زمره برترین شهرهای کشور در زمینه ایجاد فرصت های شغلی و فضاهای تجاری  مالی و اقتصادی قرار دارد. پس از آن که به معرفی برترین مرکز خرید فعال این شهر پرداختیم حال به معرفی یکی از برترین مراکز خرید خواهیم پرداخت که در حال ساخت است و قطعا پس از افتتاح به یکی از مراکز خرید پر مخاطب و موفق این شهر بدل خواهد شد، بله صحبت از پروژه "ایپک پالاس" است؛ پروژه ای که عملیات ساختش از شهریور 1392 در شهرک اندیشه واقع در جنوب غربی شهر تبریز در زمینی با مساحت 5236 متر آغاز شده و با پیش بینی ارائه زیر بنایی به متراژ 21000 متر مربع در چهار طبقه و نیم ، پس از بهره برداری خود را آماده میزبانی از حداقل15000 بازدید کننده در روز می کند.

اکثر مراکز خرید تبریز بصورت نواری بوده و با توجه به قرارگیری شغلهای غیرمرتبط در کنار هم موجبات مزاحمت و نارضایتی علی الخصوص در بانوان محترم را بهمراه خواهد داشت. به نحوی که گاهاً جهت خرید اقلامی نظیر پارچه ، پوشاک و ... مجبور خواهند بود از مقابل مغازه های غیر مرتبط نظیر تعویض روغن، استریو نصب ضبط ماشین و ... عبور نمایند که احساس نامطلوبی را در پی نخواهد داشت. 

با احداث و راه اندازی اتوبان تبریز- سهند که از کیلومتر سوم وارد شهرک اندیشه خواهد گردید، دسترسی به مجتمع تجاری- تفریحی ایپک پالاس سهل و آسان خواهد بود و وجود 230 پارکینگ سرپوشیده و 300 پارکینگ روباز در جذب خریداران از دیگر نقاط شهر موثر خواهد بود.

با انتخاب مشاغل هماهنگ به همراه چیدمانی مناسب در کنار ارائه اقلام مصرفی روزمره در هایپرمارکت مجتمع ،وجودامکانات شهربازی جهت کودکان و فود کرت وسیع و دلباز می توان به یقین از رونق بسیار بالای مجتمع تجاری- تفریحی ایپک پالاس صحبت کرد که این امر موجب افزایش چشمگیر مبالغ سرقفلی مغازه ها خواهد بود.

مشخصات کامل برج
• باند کندرو به عرض 6متر به موازات معبر اصلی
• زیربنای احداثی به مساحت 21000 متر مربع
• پارکینگ سرپوشیده به مساحت تقریبی 6000 مترمربع
• سطح تراکم فضای تجاری 24% ( 5000 مترمربع )
• فودکورت به مساحت 1500 مترمربع ( 600 صندلی )
• رستوران به مساحت 350 مترمربع ( 350 صندلی )
• هایپر مارکت به مساحت 1300 مترمربع
• شهربازی به مساحت 600 متر مربع
• ارتفاع کف به کف طبقات 5.2 متر
• پوشش سقف کاذب همراه با نورپردازی مناسب و زیبا
• عرض کریدورهای عبوری حداقل 5متر و حداکثر 10 متر


ویژگی های معماری
از ویژگی های این مرکز تجاری می توان به نمای متفاوت و اثر گذار آن در کنار طراحی های مدرن و به روزی اشاره کرد که با بهره مندی از آخرین روش های ساخت مراکز خرید جهان توانسته با پیش بینی دو VOID وسیع با چشم انداز عالی از سایر طبقات، فضای داخلی جذاب و مطلوبی را در کنار نمای فاخر این مجتمع ارائه دهد. 
جانمایی چندین واحد تجاری با متراژهای 100 تا 250 متر مطابق با استانداردهای بین المللی جهت حضور برند های معتبر بین المللی که اتفاقا طعم حضور موفقیت آمیز در شهر تبریز را چشیده اند، حکایت از نگاه مدیران این پروژه به علوم و شیوه های روز بهره برداری صحیح  و موفقیت آمیز مراکز تجاری دارد. 
و اما شاید شاخص‌ترین ویژگی این پروژه محل احداث آن باشد؛ همانطور که اشاره شد شهرک اندیشه واقع در جنوب غربی شهر تبریز مکان تولد این غول جدید مراکز تجاری کشور خواهد بود چرا که این شهرک تازه تاسیس با سکنه ای بالغ بر 120 هزار نفر، جمعیت پشتیبان قابل توجهی را برای این پروژه تامین می کند که حتی در چند کیلو متری خود نیز رقیبی را برای خود نمی بیند و با توجه به جوان بودن و رشد فضا های شهری این منطقه از شهر تبریز، این موقعیت نادر در اختیار پروژه ایپک پالاس قرار گرفته تا با اندیشیدن به نیازهای ساکنان این منطقه، موفقیت پروژه خود را بیمه کند. 
به هر شکل این یک قانون ثابت شده است که هر واحد تجاری برای موفقیت نیاز به مخاطب دارد و قرار گرفتن در قلب منطقه ای چنین متراکم و بکر، حاکی از دور-اندیشی و جانمایی صحیح  این پروژه است که باعث خواهد شد هم کل منطقه محل احداث پروژه و املاک همجوار از نظر تجاری و فرهنگی و اجتماعی رشد کنند و هم این که "ایپک پالاس" به عنوان یک بنگاه اقتصادی  خدماتی بتواند پاسخگوی مخاطبان پر شمار خود باشد و با درخشش در فضای اجتماعی و تجاری شهر تبریز در زمینه اشتغال زایی نیز  به رسالت خود عمل کند.
امید است سایر سرمایه گذاران مراکز تجاری کشور نیز با مطالعات اقتصادی دقیق و جانمایی جغرافیایی صحیح و پرهیز از سراب ارزش افزوده املاک تجاری، بتوانند عضو جدید و موفقی را به خانواده مراکز تجاری کشور تحویل دهند تا مصرف کنندگان، مخاطبان و حتی سرمایه گذاران با طیب خاطر از خدمات آن بنگاه اقتصادی منتفع شوند.
امکانات و خدمات
سیستم تهویه مطبوع برای فضاهای تجاری، مشاعات و پارکینگ ها
• سیستم سرمایش و گرمایش مجتمع با فن آوری های روز و دستگاه های فن کوئل
• مجهز به سیستم هوشمند سازی ( کنترل روشنایی ها، اعلام حریق، اطفای حریق، دوربین های مدار بسته، کنترل ترافیک پارکینگ، درب های هوشمند و ... )
• 4 عدد پله برقی بر اساس معماری مدرن و متنافر
• سیستم تامین برق اضطراری
• 2 دستگاه آسانسور با ظرفیت هر کدام 16 نفر
• 2 دستگاه آسانسور شیشه ای
• 2 دستگاه آسانسور لیفت به ظرفیت هرکدام 16 نفر یا یک ونیم تن
• امکان بارگیری و باراندازی از درب مجزا بدون تداخل با درب ورودی اصلی
• پله فرار از 5 نقطه مجتمع
• سرویس بهداشتی در طبقات مختلف
• نمازخانه
• نمای مدرن و متفاوت برای اولین بار در ایران

پارکینگ:

پارکینگ مجتمع تجاری – تفریحی ایپک پالاس باگنجایش 230 اتومبیل درفضای سرپوشیده و300 اتومبیل درمحوطه رو باز بی شک مشکل محل پارک اتومبیل را برای مراجعین منتفی نموده است.

فودکورت:

فودکورت مجتمع تجاری – تفریحی ایپک پالاس درطبقه سوم در کنار شهربازی و هایپرمارکت واقع شده وبا گنجایش بیش از دوازده رستوران درفضایی بیش از 1500 مترمربع با چیدمانی راحت ومدرن وپوشش سقف مرتفع ( بیش از پنج متر) امکان استراحت کوتاه واستفاده ازغذاهای متنوع را برای مراجعین ، پس از یک خرید دلچسب فراهم نموده است.

هایپرمارکت:

هایپرمارکت مجتمع تجاری – تفریحی ایپک پالاس درطبقه سوم در کنار شهربازی وفودکورت، با ارائه کلیه مواد پروتئینی مثل گوشت ، مرغ ، ماهی ، سوسیس ، کالباس و ... و همچنین انواع نان تازه وانواع لبنیات و شوینده ها ومواد غذایی وپلاستیکی و ...به مثابه بازارچه های قدیمی در محلات شهر عمل نموده و با استفاده از دو عدد آسانسور 20 نفره ونوار حمل کالسکه، خریدی راحت ولذت بخش را به مشتریان محترم ارائه می نماید.

فضای استراحت و کافی شاپ:
کافی شاپ مجتمع تجاری تفریحی ایپک پالاس با استقرار در ووید آسانسورهای پانوراما (شیشه ای) بامنظره ای مفرح به مکانی برای قرارهای ملاقات یا استراحت میان خرید و با پذیرایی آبمیوه ، چای ، قهوه ، کیک و بستنی میزبان مشتریان و مغازه داران خواهد بود.

شهربازی:

شهربازی این مجموعه نماینده شرکت فان تایم ترکیه خواهد بود  

پلان ها
pasting
pasting

 
 
 
موقعیت جغرافیایی
تبریز، شهرک اندیشه، سی و پنج متری اندیشه


منبع : آیتیس