تلفن: 22584258
تست1
کد مقاله: 114 NewsCounter تعداد بازدید : 2914

مجتمع تجاری البرز


معرفی

پروژه مجتمع تجاری البرز در زمینی به مساحت 2700 متر مربع به طول تقریبی 77 متر و عرض تقریبی 40 متر و زیر بنای 28600 متر مربع، در ضلع شمال خیابان آیت اله طالقانی، حد فاصل خیابان خیام و خیابان دارایی و روبه روی هتل البرز واقع شده است و طی دو فاز اجرایی و در 14 طبقه مشتمل بر 4 طبقه پارکینگ مسقف به ظرفیت  240 خودرو در زیر زمین و 5 طبقه تجاری، چهار طبقه هتل چهار ستاره به همراه تالار پذیرایی ساخته شده است. سیستم سازه ای این پروژه از نوع  دال بتنی کوبیاکس به همراه کابل پیش تنیده پس کشیده بوده و سیستم باربر جانبی آن قاب ساده با دیوار برشی متوسط طراحی شده است که به نوبه خود اجرای دقیقی را می طلبد. این پروژه بر اساس نوع اهمیت آن از درجه اهمیت متوسط طبق آیین نامه 2800 برخوردار بوده و جزء ساختمان های نامنظم در پلان می باشد. این پروژه طبق پهنه بندی لرزه ای در ناحیه خطر نسبی خیلی زیاد قرار داشته و ضمناً سرعت باد در این ناحیه به 100 کیلومتر بر ساعت و فشارمبنایی معادل 50 دکا نیوتن بر متر به سطوح خارجی سازه وارد می کند.
دسترسی به این مجتمع از طریق خیابان آیت اله طالقانی در ضلع جنوب و کوچه تعهدی در ضلع شمال پروژه تامین خواهد گردید. واحد های تجاری این پروژه با توجه به موقعیت مکانی آن، و ارائه خدمات تخصصی در شهر قزوین از موقعیت ممتازی برخوردار هستند.


مشخصات کامل برج
مجتمع تجاری البرز قزوین در زمینی به مساحت 2700 متر مربع و زیر بنای 28600 متر مربع طی 2 فاز و در 14 طبقه مشتمل بر 4 طبقه پارکینگ مسقف به ظرفیت 240 واحد پارکینگ در زیر زمین و 5 طبقه تجاری دارای 196 واحد تجاری مستقل و 3 دستگاه آسانسور اختصاصی هتل و برق اختصاصی در حال ساخت می باشد .
از دیگر ویژگیهای این مجتمع بزرگترین آکواریوم ایران در فضای باز و دیوار آبشار به ارتفاع 20 متر می باشد که بر زیبایی این مجموعه افزوده است . مجهز بودن به پیشرفته ترین سیستم حفاظتی و سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی مدرن و سیستم برق اضطراری از دیگر ویژگیهای این مجموعه می باشد .
تردد در طبقات مختلف از طریق 18 دستگاه پله برقی در طبقات تجاری و 7 دستگاه آسانسور مرکزی در طبقات تجاری ، تالار پذیرایی و پارکینگ صورت می گیرد .
امکانات و خدمات
شهر قزوین در ناحیه گرم و خشک واقع در بین استانهای تهران ، کرج ، مازنداران ، گیلان ، زنجان و مرکزی قرار داشته و محل تقاطع شاهراه های حیاتی کشور محسوب  می شود. از سوی دیگر محل احداث پروژه در یکی از مناطق پر رفت و آمد شهر، واقع شده است که یک موقعیت ممتاز تجاری محسوب می گردد. هر چند که در ضلع شمال شرقی سایت پروژه یک پارکینگ عمومی با ظرفیت 65 وسیله نقلیه تحت نام پارکینگ سرچشمه موجود می باشد، لیکن وضعیت ترافیکی منطقه به گونه ای است که نیاز مبرم به احداث پارکینگ در این منطقه احساس می گردد.

موقعیت جغرافیایی
قزوین، خیابان طالقانی، بالاتر از سه راه خیام


منبع : آیتیس