تلفن: 22584258
تست1
کد مقاله: 233 NewsCounter تعداد بازدید : 1110

بانک اطلاعات ساختمان _ اطلاعات پروژه های در حال ساخت _ مجتمع تجارتی اقامتی درمانی آیت الله بروجردی مشهد


مجتمعتجارتی اقامتی درمانی آیت الله بروجردی کجاست؟
در خیابان نواب صفوی و از ابتدای نواب ۶ الی ۸ پروژه ای در حال احداث است که مساحتی بیش از ۸۰۰۰ متر مربع دارد. مجتمع تجارتی اقامتی درمانی آیت الله بروجردی یکی از سازه های مهم در حال احداث مشهد است که در فاصله ۱۰۰ متری از حرم مقدس امام رضا (ع) قرار دارد.

این سازه قرار است در ۱۰ طبقه مجزا اجرایی شود. اما امکانات رفاهی زیادی برای ساخت در این مجموعه در نظر گرفته شده است. برای مثال در سه طبقه ۱-، همکف و ۱+ حدود ۶۴۰ واحد تجاری با زیر بنایی بالغ بر ۲۲۵۰۰ متر مربع طراحی شده است. قرار دادن چند پلکان برقی و آسانسورهای متعدد از دیگر ویژگی های این مجتمع است.

همچنین طراحان این پروژه، تصمیم بر ساخت یک آب نمای زیبا و مدرن از تلفیق آب و آتش دارند. همچنین بناست بر اساس معماری اسلامی، از گنبد به عنوان سقف بخش هایی از این مجتمع استفاده گردد. این مجموعه به وسیله سیستم های گرمایشی و سرمایشی پیشرفته و سیستم اعلام و اطفای حریق مجهز گردیده است.

طبقات ۴-، ۳- و ۲- به پارکینگ خودرو اختصاص یافته است. به گفته طراحان این پروژه حدود ۷۰۰ خودرو در پارکینگ مجتمع تجارتی اقامتی درمانی آیت الله بروجردی جای خواهد گرفت. زیربنای این بخش از مجتمع در حدود ۲۳۵۰۰ می باشد.
در پارکینگ این مجموعه فضاهایی جهت پارک اتومبیل، پارک موتور و بارانداز خودروهای حامل بار تعبیه گشته است. نمای بیرونی مجموعه نیز با بهترین و مدرن ترین مصالح ساختمانی تزیین می گردد تا برای زائرین و مسافران جذاب تر باشد.
بناست تا اولین مجتمع مجهز به سیستم اینترنتی بدون اتصال به سیم را در این مجموعه برای اولین بار در مشهد مقدس شاهد باشیم. استفاده از درب های ورودی و خروجی اتوماتیک، یکی دیگر از ویژگی های مهم این مجتمع می باشد.
اما واحدهای اقامتی زیادی نیز قرار است در این مجتمع احداث گردد تا زائرین و مسافرین زیادی به منظور اسکان موقت قادر به سفر به این مجتمع باشند. اما یکی دیگر از امکانات ویژه این مجتمع، بخش درمانی آن می باشد که به دست خیرین زیادی اداره خواهد شد.

طبقات تجاری

640 واحد تجاری در 3 طبقه 1- و همکف و1+ با زیربنایی بالغ بر 22500 متر مربع با طراحی بسیار زیبا و جذاب و امکانات رفاهی مدرن که در نوع خود در اطراف حرم مطهر بی نظیر یا حداقل کم نظیر میباشد.

مشخصات دیگر طبقات تجاری بشرح ذیل میباشد:

استفاده از پلکانهای برقی متعدد، آسانسورهای نفر بر و باربر فراوان .

آسانسورهای شیشه ای نفر بر در حیاط مرکزی مجتمع .

احداث آب نمای بسیار زیبا و مدرن که از پلکان ورودی خیابان نواب صفوی شروع و به آب نمای مرکزی که در حیاط میانی احداث می گردد ختم میشود. استفاده از آب و آتش، نمایی بسیار زیبا و جذاب را به وجود می آورد .

احداث گنبدی زیبا و عظیم بر روی حیاط میانی و پوشش های زیبا با مدرنترین مصالح موجود بر روی راهروهای اصلی مجتمع زیبایی مجتمع را دوچندان و آن را از دیگر پروژه های اطراف حرم متمایز می نماید مجتمع در میان 4 خیابان نواب صفوی ( نواب 8 ؛ نواب 6 ؛ خیابان جدیدالاحداث ره باغ میباشد ) .

انتخاب نمایی بسیار زیبا و استفاده از مصالح متنوع و مدرن جذابیت مجتمع را برای زائرین و مجاورین افزایش می دهد .

سیستم سرمایش و گرمایش واحدهای تجاری چیلر و فنکوئل میباشد سیستم اعلام و اطفاء حریق و آتش نشانی.

هر واحد تجاری دارای 1 خط تلفن مستقل و برق مستقل و در صورت نیاز آب مستقل به فراخور شغل خواهد بود استفاده از دوربینهای مداربسته با چشمهای الکترونیک برای حفاظت مجتمع، ایجاد فضای اینترنتی در کل مجموعه و استفاده از اینترنت بدون اتصال به سیم در داخل مجتمع wireless برای اولین بار در مشهد مقدس که به محض ورود به این مجتمع در فضای اینترنتی قرار خواهید گرفت. استفاده از دربهای اتوماتیک جدید جهت ورودیهای اصلی و فرعی مجتمع به جهت رونق بیشتر این مجتمع رستورانهای معروف مشهد در این پروژه نیز افتتاح شعبه خواهند نمود تا علاوه بر مشتری فصلی مجتمع دارای مشتریهای دائمی نیز باشد .

علاوه بر رستورانهای معروف از دیگر صاحبان مشاغل نامی و خوش نام مشهد برای گرفتن واحد تجاری در این مجتمع دعوت به عمل آمده است تا با افتتاح شعباتی دیگر باعث رونق بیشتر مجموعه شوند .

در جهت کارهای تبلیغاتی از شخصیتهای معروف فرهنگی، هنری، ورزشی محبوب و معروف این جوامع نیز دعوت به عمل آمده و هر کدام نیز در این مجموعه به نحوی همکاری دارند که انشاء الله در زمانهای مناسب و با انجام برنامه هایی که متعاقبا اعلام خواهد شد این افراد معرفی خواهند گشت .

در مجموع تمامی امکاناتی که جهت یک زندگی آرام لذت بخش مورد نیاز است در این مجموعه برای ساکنین پیش بینی گردیده است از جمله پارکینگ و ...

در قسمت مشرف به خیابان نواب صفوی 1مجتمع اقامتی دیگر و منفک از آن 8 برجی که در بالا اشاره شده احداث میشود که با آپارتمان ها و سوئیتهای کوچکتر در خدمت زائرین و مجاورین امام رضا (ع) خواهد بود

 

مجتمع درمانی

به لحاظ نزدیکی به حرم مطهر حضرت رضا و ازدحام بیش از حد عاشقان آن حضرت به جهت زیارت مرقد مطهر 1 مجتمع درمانی در این پروژه بزرگ پیش بینی گردیده است که امید است با سرویس دهی به زائرین و ساکنین بتوانیم قدمی هرچند ناچیز در جهت خدمت به این عزیزان برداشته باشیم، بخشی از درآمد حاصل از مجتمع صرف هزینه های این درمانگاه خواهد شد که توسط عده ای از عاشقان امام رضا (ع) اداره می گردد.