تلفن: 22584258
تست1
کد مقاله: 230 NewsCounter تعداد بازدید : 1664

پروژه تجاری اداری در حال ساخت تهران مجتمع تجاری _ پروژه شهرزاد ( هزار و یک شب ) در منطقه 22 تهران



مجتمع تجاری شهرزاد،

 بعد از شهرقصه دومین زیر پروژه‌ی هزار و یک شهر از نظر اهمیت است، صاحبان برندهای معتبر و تجار حرفه‌ای، ارزش بودن در کنار جذاب ترین
محل تفریح خانواده‌های ایرانی در کلان‌شهر تهران را می‌دانند. این مجتمع عظیم تجاری در زمینی به مساحت ٣٥ هکتار و سطح قابل اجاره مفید ٣٨٠،٠٠٠ متر مربع، در دست ساخت است. شهرزاد تنها یک مرکز خرید نخواهد بود، بلکه تجربه ای جدید از خرید همراه با تفریح و سرگرمی برای مشتریان به ارمغان خواهد آورد. این مجتمع تجاری فرهنگ خرید و مراکز خرید را در کشور تغییر خواهد داد
.

طراحی

نام مجتمع در مقابل طراحی و کاربری مدرن آن، برگرفته از نام شهرزاد قصه‌گو در داستان‌های هزار و یک شب است. شهرزاد هرکه باشد و هرچه باشد، نماد و سمبل‌زنی است که با گفتار و کردارش در هزار و یک شب، تاریخ را تغییر داده. مجتمع تجاری شهرزاد همچون آهنربایی انسان‌ها را برای به دست آوردن کالا و مایحتاج زندگی شهری و مدرن بشر، و در حقیقت برای زندگی‌کردن با لذت بیشتر در دنیای امروز، به خودش جلب می‌کند.




شهرزاد نه تنها مدیون ظرافت‌ها و زیبایی‌هایش در گردهم‌آوری صحیح و علمی صد‌ها برند معتبر، کالاهای مورد نیاز و محصولات خیال انگیز است، بلکه مزیت و ویژگی بی‌بدیل شهرزاد، واقع شدن آن در کنار بزرگترین تم پارک ایران و خاورمیانه یکی از جاذبه های توریستی تهران و ایران- یعنی شهر‌قصه است. در طراحی معماری شهرزاد از معماری ایرانی- اسلامی الهام گرفته شده‌است. مجتمع تجاری شهرزاد که توسط شرکت Woods Bagot از استرالیا طراحی شده از ٧ بلوک تشکیل شده‌است که توسط ٧ اتریوم به هم مرتبط هستند.

حیاط مرکزی در مرکز مجتمع تجاری شهرزاد، محل انواع سرگرمی‌ها بوده و انواع مراسم و جشن‌ها در آن برگزار خواهد شد. همچنین پل ارتباطی به سبک بازارهای سنتی، فاز ١ و ٢ شهرزاد را بهم متصل می‌کند.



هفت آتریوم، هفت بلوک ساختمان شهرزاد را به‌هم متصل می‏کند. هر کدام از این آتریوم‌ها طراحی نقوش و موتیف‏‌های خودش را دارد تا علاوه بر ایجاد زیبایی و تلفیق معماری روم باستان با معماری ایرانی در گرداگرد حیاط مرکزی، امکان مسیریابی بهتر را به بازدید کنندگان بدهد و گردش خوش‌آیندی را ایجاد کند. هفت گونه تزیین و نقش با الهام از عناصری چون: شش ضلعی، همانند معماری کندوی زنبور؛ مقرنس یا آهوپای، با الهام از گره‌چینی‏‌های معماری ایرانی اسلامی؛ رواق، با الهام از معماری ایرانی اسلامی در بازارها و مساجد؛ خشتی، با الهام از آجرچینی و هنرهای بدوی معماری ایران؛ تار و پود، با الهام از هنر پارچه و فرش‌بافی ایران؛ بلور؛ با الهام از تراش هندسی در آینه کاری ایرانی و دایره نماد حرکت، نقشی از گردونه زمان که نه آغازی دارد و نه پایانی. که فرم کلی شهرزاد نیز همین خاصیت را دارد.

·         برج های اداری و هتل آپارتمان

هزار و یک شهر هم شهر را زیر پا دارد و هم طبیعت را در کنار. ‌برج‌های چهار قلوی اداری و هتل آپارتمان در زمینی به مساحت 20000 متر مربع در 22 طبقه و با زیربنای کلی 211000 مترمربع و مساحت مفید 103000 مترمربع و 1875 فضای پارکینگ، ساخته خواهند شد. دفاتر برندهای معتبر مستقر در مجتمع تجاری شهرزاد، هتل آپارتمان های مجلل و دفاتر شرکت‌های IT منطقه، تنها بخشی از کاربری های این برج‌ها است.



هتل 5 ستاره

در ارتفاع کوه‌پایه و در گوشه شمال غربی هزار و یک شهر هتلی پنج ستاره طراحی شده است. این هتل در ارتفاع بالاتری نسبت به کل پروژه واقع شده و بالطبع اقامت‌کنندگان در این هتل به کل پروژه دید خواهند داشت. این هتل با وسعت 50000 مترمربع و با 200 اتاق ساخته خواهد شد.




هتل 4 ستاره

در هزار و یک شهر هتل چهار ستاره نیز ساخته خواهد شد. این هتل خانوادگی، در کنار هتل سه ستاره و مابین شهرزاد و شهرقصه با زیر‌بنای 27000 مترمربع واقع شده و دارای 250 اتاق است.


هتل 3 ستاره

هتل 3 ستاره با 300 اتاق و زیربنای 30000 مترمربع، میزبان میهمانان خود است. این هتل مکانی مناسب برای اقامتی لذت‌بخش و با قیمتی مناسب برای خانواده‌ها می‌باشد.







خیابان سرگرمی

خیابان سرگرمی که شهر قصه را به فاز یک مجتمع تجاری شهرزاد متصل می‌کند محل برگزاری انواع کارناوال‌ها و جشن‌ها بوده و فضای گذاری است که بازدید کنندگان را از حال و هوای شاد و مفرح شهربازی برای حال و هوای خرید آماده می‌کند.


مرکز مطالعات اسلامی شبستان

استقبال جوانان و نوجوانان از هزار و یک شهر، فرصتی ایده‌آل برای گردهم‌آیی و آشنایی جوانان و نوجوانان با مفاهیم و معانی دین اسلام به وجود می‌آورد، آن‌هم با استاندارد‏‏های روز مطالعه در جهان معاصر. این مرکز به عنوان پایگاهی برای بحث و تبادل نظر میان افراد صاحب‌نظر در حوزه‌ی اندیشه‌های اسلامی و جایگاهی برای نشر و تبلیغ معارف اسلامی و آموزه‌های اصیل آن است.



نگارستان تهران

رشد و گسترش هنر ایران، به خصوص هنر معاصر ایران که در خاورمیانه یک سر و گردن از کشورهای اطراف بالاتر است، نیاز به یک بازار خرید و فروش و گالری‌های استاندارد برای نمایش آثار هنری را بسیار جدی می کند. نه تنها حراجی‌هایی با کیفیت بین‌المللی برای آثار ایرانی و خارجی در شهر هنر برپا خواهند شد، بلکه سالن‌ها و گالری‌هایی در استاندارد جهانی نیز در شهر هنر ساخته می‌شوند.

به کمک بانک اطلاعات ساختمانهای درحال ساخت لیدوبین، علاوه بر دسترسی به اطلاعات این پروژه، به بانک اطلاعات ساختمان سازان تهران و پروژه های ساختمانی، امکان ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق پنل پیامک رایگان به شماره تلفن سازندگان ساختمان تهران برایتان فراهم است.
پیشنهاد می گردد اطلاعات پروژه در حال ساخت
 لسکون را هم مطالعه نمائید.