تلفن: 22584258
تست1
کد مقاله: 225 NewsCounter تعداد بازدید : 6627

بانک اطلاعات ساختمان _ اطلاعات پروژه های در حال ساخت _ مجتمع تجاری رفاهی هشت بهشت تبریز


معرفی پروژه :

پروژه در حال ساخت  تجاری تفریحی هشت بهشت تبریز در زمینی به مساحت ۴۲۰۰۰ متر مربع در شاهراه اصلی تبریز، خیابان آزادینبش کوی فیروز در حال احداث می باشد. در طراحی و اجرای این پروژه از آخرین استاندارد های جهانی احصا شده توسط دفتر تحقیقات شرکت نجم خاورمیانه استفاده شده است و از مهندسین مشاور بومی استان که در کنار آن از اساتید و نخبگان استان و کشور بعنوان مشاور عالی جهت طراحی و اجرای هرچه بهتر این پروژه استفاده می گردد.
شرکت نجم در راستای زیر ساختهای این پروژه از آخرین تکنولوژی تحکیم و بهسازی خاک در مقابل زلزله استفاده نموده است. در انتخاب محل پروژه و دسترسی آن و کاربریهای پروژه دیگاههای شرکت به صورت فرا منطقه ای و فرا استانی پیش بینی شده است. در کلانشهر تبریز در آینده ای نزدیک حمل و نقل از طریق مترو زیر زمینی و هوایی نقش اساسی و تعیین کننده در جابجایی مردم و ترددهای شهری خواهد داشت که هشت بهشت تبریز نیز در مجاورت ایستگاه مترو چهار راه لاله در فاصله
۵۰۰ متری آن قرار دارد که از دیگر مزیتهای منحصر بفرد آن بشمار می رود.
با توجه به اینکه امروزه مردم دنیا برای خرید به طبقات همکف تمایل زیادی دارند، مرکز بزرگ بزرگ تجاری و تفریحی هشت بهشت تبریز از نظر تعداد طبقات و تراکم علیرغم تامین پارکینگ و کاربریهای عمومی در
۴ طبقه سازه ای (۲ طبقه زیرزمین و ۲ طبقه از همکف)و در زیر بنایی بالغ بر ۲۰۰ هزار متر مربع طوری طراحی گردیده که در شان و منزلت شهر اولین ها بوده و با مد نظر قراردادن جمیع جهات به عنوان المان شهر و مرکز تجاری مدرن و عظیم با آخرین استاندارد های روز خواهد بود.

 

 مجتمع تجاری هشت بهشت به عنوان یکی از بزرگترین و مدرنترین مراکز تجاری کشور در زمینی با مساحتی نزدیک به ۴۳ هزار متر مربع در حال ساخت می باشد.

این مرکز تجاری به گونه ای طراحی شده است که تمام خصوصیات و ویژگی های مهم برای تبدیل شدن به یک الگوی مناسب در ابعاد گوناگون را دارا می باشد. از جمله امکانات این مجتمع می توان به شهربازی ، مرکز خرید ، هایپرمارکت ، باغ ایرانی و پارکینگ طبقاتی اشاره نمود. این پروژه به گونه ای طراحی گردیده که از نظر تجاری و تفریحی برای عموم مردم جذابیت های لازم  را فراهم آورده است.جالب است بدانید این مجنمع بزرگ با استانداردهای کارفور فرانسه که با در اختیار داشتن ۱٫۴۵۲ شعبه هایپرمارکت، مالک بزرگترین شبکه هایپرمارکت‌های زنجیره‌ای در جهان می‌باشد طراحی شده و در حال ساخت میباشد .در ساخت این مرکز اصول روانی و بصری محیط به دقت آنالیز شده و خریدار در محیطی آرامش بخش و معابری مهندسی شده به خرید وتفریح خواهد پرداخت.

زیر زمین ۲:
پارکینگ عمومی با ظرفیتی بالغ بر
۱۲۰۰ خودرو / شوتینگ / تاسیسات پروژه هشت بهشت تبریز در ۴ طبقه ساخته شده و طبقه دوم آن مجهز به آسانسور و رمپ برقی جهت هدایت مراجعین محترم به طبقه همکف و سایر قسمت های مجتمع می باشد.
این بخش از بنا مساحتی بالغ بر
۳۵ هزار متر مربع را شامل می گردد. در این طبقه علاوه بر کاربری پارکینگ عمومی، قسمت مجزایی نیز برای پارکینگ اختصاصی واحد های تجاری اداری پروژه در نظر گرفته شده است.
موتور خانه، بخش نگه داری، تجهیز و تعمیرات وسایل برقی مورد استفاده در پروژه در این طبقه قرار گرفته و علاوه بر آن واحد شوتینگ زباله نیز با تجهیزات کامل در این بخش از بنا قرار دارد.


زیر زمین
۱ :
پارکینگ عمومی با ظرفیتی بالغ بر
۶۰۰ خودرو / پارکینگ اختصاصی واحد های تجاری / پارکینگ اختصاصی معلولین و جانبازان / انباری در طبقه زیر زمین اول پروژه که فضایی بالغ بر ۳۵ هزار متر مربع را شامل می شود علاوه بر آسانسور عمومی و پله برقی جهت دسترسی آسان به سایر طبقات، آسانسور مخصوص جانبازان و معلولین نیز در نظر گرفته شده است. علاوه بر این اختصاص پارکینگ جداگانه برای معلولین و جانبازان از دیگر پیش بینی های در نظر گرفته شده در این طرح است.
پارکینگ عمومی، انباری جهت شارژ روزانه کالا در فضایی بالغ بر
۱۲ هزار متر مربع و اختصاص پارکینگ جدا گانه و مستقل برای واحد های تجاری مجتمع از دیگر ویژگی های طرح به شمار می رود.

 

همکف:
واحد های تجاری در متراژ های
۳۰ تا ۸۰۰ متر مربع / هایپرمارکت عظیم در ۱۲۰۰۰ متر مربع/ باغ ایرانی مفرح و رستوران سنتی در مرکز این مجموعه در ۶۰۰۰ متر مربع هشت بهشت تبریز پروژه ای است با طراحی بی نظیر، با زیر بنایی بالغ بر ۱۷۰ هزار متر مربع که بر اساس آخرین طراحی های روز اروپا انجام گرفته است. طبقه همکف این پروژه با تلفیقی هنرمندانه از سنت و مدرنیته و با رویکرد احیای بافت تاریخی و سنتی بنا در قالب موزه آسیاب آبی، نمایشگاه آثار هنر دستی مردم آذربایجان و تبریز از بخشهای اصلی مجتمع بوده و با چشم اندازی زیبا و رویایی، تداعی گر باغ بهشت ایرانی خواهد بود. در این بخش از طرح واحد های تجاری درون بنا با مشاعات بالای ۵ متر و ارتفاع بالای ۸ متر قرار داشته، همگی جز مدرنترین واحد های تجاری روز دنیا محسوب شده و در ساخت، چینش و طراحی آنها برخوردار بودن از نور طبیعی و مصرف کم انرژی برا تامین روشنایی و استاندارد های لازم در خصوص طول دهنه مناسب برای تمام واحد ها کاملا رعایت گردیده است. واحد های تجاری مجتمع با متراژ های ۲۵ ۸۰۰ متر همگی دارای بالکن بوده و نقطه ثقل مجتمع را تشکیل می دهند.
طبقه اول:
شهربازی سرپوشیده در
۸۰۰۰ متر مربع برای تمتم سنین / واحد های اداری و تجاری / فست فود و کافی شاپ / فضای نمایشگاهی / محل نگهداری کودکان نیم طبقه اول: تالار های پذیرایی مدرن و مجزا با امکانات و تجهیزات پیشرفته با چشم اندازی زیبا و ورودی و پارکینگ اختصاصی در ظرفیتهای ۳۰۰ و ۷۰۰ نفر پروژه هشت بهشت تبریز با تراکم سنجی مناسب و با در نظر گرفتن ایستگاه جهت سوار شدن و پیاده شدن مسافران از طریق تاکسی و مجاورت با ایستگاه مترو چهارراه لاله تجربه خریدی لذت بخش و به دور از مشکلات ترافیکی را برای مردم برنامه ریزی کرده است.
دو بلوک شمالی و جنوبی این طبقه توسط رینگ شیشه ای زیبایی با یکدیگر ارتباط داشته و چشم انداز آن را باغ ایرانی با فضای کاملا سنتی و آرامش بخش تشکیل می دهد. در طبقه اول مجتمع مهدکودک با تمامی امکانات سر گرمی و بازی جهت نگهداری و پرورش خلاقیت کودکان و آرامش خیال والدین در نظر گرفته شده است تا زمینه ی تسهیل خرید با خیالی آسوده برای والدین به خوبی فراهم گردد.
دفتر مدیریت و پرسنل هشت بهشت در طبقه اول بنا قرار داشته و علاوه بر اینها ، سالن آمفی تاتر آن یاد بودی است از ارج هنر نمایش در تبریز و محلی برای گرد آمدن هنرمندان و علاقمندان به هنر نمایش در تبریز.

 

 

طبقه دوم:
هشت بهشت تبریز پروژه ای است با بیشترین وسعت و کمترین طبقات، سعی مدیران این پروژه بر این است تا رفاه زندگی برای آرامش بیشتر همشهریان با کم کردن طبقات و در بستر زندگی بگسترانند. آرامش این نوع از معماری در باور مردم ناشی از حس درونی و اثری اثبات شده است و رعایت آن به پاس زنده کردن معماری سنتی شهر تبریز و گره زدن حضور مردم تبریز در این پروژه با حسی بر خواسته از فرهنگ و سنت ایرانی صورت پذیرفته است. در طبقه دوم و فوقانی مجتمع سه سالن و تالار مجزا برای برگزاری مراسم یادبود های مردم در نظر گرفته شده است این تالار ها با ظرفیت متفاوت
۳۰۰ تا ۷۰۰ نفر بوده و برای دسترسی به این سالن ها آسانسور و پارکینگ مجزا پیش بینی شده است تا مهمانان و برگزار کنندگان در این تالار ها بدون تماس با سایر بخش های مجتمع به اجرای مراسم خود بپردازند.

۱- هایپر مارکت مدرن به وسعت ۱۲۰۰۰ متر مربع

سالنهایپرمارکت مدرن و وسیع پروژه با مساحت ۱۲ هزار متر مربع در این بخش از مجتمع طراحی شده است. این سالن این سالن با امکاناتی مجهز و مدرن و سیستم تهویه طبیعی و با برخورداری از نور کاملا طبیعی و سقف های شیشه ای مدرن از بزرگترین سالن های هایپرمارکت در شمالغرب کشور محسوب می شود.
در هایپرمارکت هشت بهشت واحد نانوایی برای پخت انواع نان، واحد قنادی برای تهیه انواع شیرینی نیز پیش بینی شده است. دسترسی به این سالن با توجه به پارکینگ بزرگ پروژه که گنجایش بیش از دو هزار خودرو را دارد از سه طریق مجزا ی خیابان آزادی، خیابان دکتر قریب (کوی فیروز)، خیابان امیر کبیر امکان پذیر خواهد بود.

 

۲- واحدهای تجاری با متراژهای ۲۵-۸۰۰ متر مربع

و واحدهای اداری با طراحی منحصر بفرد با متراژهای ۱۰۰-۳۰۰ مترمربع

۳- شهربازی سرپوشیده با بیش از ۸۰۰۰ مترمربع (بزرگترین شهربازی سرپوشیده شمالغرب کشور)

شهر بازی مجتمع واقع در طبقه اول بنا با متراژ ۸۰۰۰ متر مربع در نوع خود، هم از نظر وسعت و هم از نظر امکانات در نظر گرفته شده، در ان بی نظیر یا کم نظیر است. مسقف بودن این سالن با توجه به سردسیر بودن منطقه آذربایجان و تبریز امکان بهره مندی از این سالن را برای طول سال فراهم فراهم گردیده است. در این سالن امکان بازی و سرگرمی برای تمامی سنین و خانواده ها با سود جستن از تجهیزات روز ورزشی دنیا نظیر سالن بولینگ، سینمای سه بعدی و سایر امکانات متناسب با فرهنگ مردم ایران فراهم گردیده است. فود کورد های متنوع شامل کافی شاپ ها و فست فود ها با ۲۴۰۰ متر مربع زیربنا در طبقه اول مجتمع قرار دارد تا ذایقه مشتریان خود را به خاطره خوش حضور در این مجتمع گره بزنند و لحظاتی متفاوت برای آنها رقم بزنند.

۴- موزه ، فضای نمایشگاهی و صنایع دستی بیش از ۲۰۰۰ متر مربع

۵- رستوران سنتی و باغ ایرانی نزدیک به ۶۰۰۰ مترمربع

اختصاص فضایی وسیع و دلگشا در جلوی واحد های تجاری برای رفع خستگی مشتریان با در نظر گرفتن کافی شاپ و سایر امکانات رفاهی از موارد در نظر گرفته شده برای این بخش است. برای ارتباط برند شمالی و جنوبی پروژه رینگ شیشه ای بسیار زیبایی طراحی گردیده است که هنگام عبور از آن، چشم انداز این پل را باغ ایرانی با آب نمای زیبا و با ویژگی معماری سنتی تشکیل می دهد.

باغ ایرانی پروژه که بالغ بر ۶ هزار متر مربع وسعت دارد ۴ ساختمان را که همگی قدمتی تاریخی داشته و قبلا از آنها به عنوان انباری و سالامبورسازی استفاده می شده، در خود جا داده است. این ساختمان ها با نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و با اختصاص هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان توسط مدیریت پروژه به طرز زیبایی احیا گردیده و از آنها به عنوان فضای نمایشگاهی موزه و رستوران سنتی مجتمع با گنجایش حدود ۷۰۰ نفر استفاده خواهد شد.

۶– تالارهای پذیرایی با چشم اندازی زیبا با ظرفیت های ( ۳۰۰ و ۷۰۰ نفری)

 

۷- فودکورتهای متنوع شامل کافی شاپها و فست فودها نزدیک به ۲۴۰۰ متر مربع


۸- پارکینگ رایگان برای رفاه مشتریان به ظرفیت ۱۲۰۰خودرو

و
سایر کاربریها : آمفی تئاتر- محل نگهداری کودکان به صورت رایگان و
.

اماکن تاریخی این مجموعه کاملاحفظ شده وبعد از مرمت در اختیار عموم قرار خواهند گرفت.

این پروژه با جدییت در حال اجرا بود که به دلیل مخالفت برخی اعضای شورای شهر به دلیل ایجاد ترافیک در مسیر بلوار آزادی و عدم چاره اندیشی کارفرما به ترافیک پیش رو ،این پروژ] دچار رکود نسبی شده است که طبق شنیده ها شرکت مجری با قبول و تعهد احداث زیر گذر در ورودی رسالت مشکلات پیش آمده را حل و فصل نموده و در اینده نزدیک شاهد رونق مجدد ساخت این مجموعه بی نظیر خواهیم بود 
شما به کمک بانک اطلاعات ساختمانهای درحال ساخت لیدوبین، علاوه بر دسترسی به اطلاعات این پروژه، به بانک اطلاعات ساختمان سازان تهران و پروژه های ساختمانی، امکان ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق پنل پیامک رایگان به شماره تلفن سازندگان ساختمان تهران برایتان فراهم است.

در مطلب بعدی یکی دیگر از 
پروژه های تجاری در حال ساخت تهران را با هم بررسی خواهیم نمود. پس با ما همراه باشید!