تلفن: 22584258
تست1
کد مقاله: 224 NewsCounter تعداد بازدید : 4159

بانک اطلاعات ساختمان _ اطلاعات پروژه های در حال ساخت _ هتل فرشته پاسارگاد


هتل های در حال ساخت تهران _ هتل بین المللی پاسارگاد

هتل فرشته پاسارگاد یک مجتمع چند منظوره بی نظیر می باشد که در منطقه الهیه در شمال شهر تهران پایتخت کشور ایران در دست اجراء قرار دارد. طرح  اولیه این پروژه منحصر به فرد توسط زاها حدید ، معمار مشهور معاصر تهیه گردیده و طراحی آن مبتنی بر رعایت کلیه استانداردهای معتبر ملی و بین المللی می باشد. هتل پاسارگاد در زمینی به مساحت 4574 دارای زیربنایی بالغ بر 110000 متر مربع، با ارتفاع 230 متر و در 54 طبقه شامل 9 طبقه پارکینگ، 7 طبقه تجاری اداری و فروشگاه های صنایع دستی و سالن های کنفرانس، 3 طبقه تاسیسات، 4 طبقه مراکز تفریحی و رستوران، 1 طبقه لابی مجلل و 30 طبقه هتل می باشد. این پروژه در سال 1391 شروع به کار نموده و تخمین زده می شود در سال 1397 پایان پذیرد.

برای ساخت این پروژه عظیم 72 متر گود برداری شده است و جالب آنکه کانکس های مهندسی در عمق 30متری نگهداری می شود. پایداری با استفاده از روش نیلینگ ؛انکراژ؛استرند به همراه ساپورت در ضلع شمالی وجنوبی نگهداری شده است . در اين روش بعنوان يك تكنيك براي پايداري ترانشه ها و حفاظت گود با انعطاف پذيري بالا استفاده مي گردد. تئوري استفاده از روش نيلينگ بر مبناي مسلح كردن و مقاوم نمودن توده خاك با استفاده از دوختن توده خاك توسط مهارهاي كششي فولادي Nail با فواصل نزديك به يكديگر مي باشد. روش تقويت ديواره گود برداري با استفاده از تزريق بتن و جلوگيرى از ريزش ترانشه ها بوسيله نفوذ ميلگرد ها در ديواره، با عنوان نيلينگ، تجهيز كارگاه در اون ارتفاع واقعا جالب و عجيبه!

این هتل از لوکس ترین و زیبا ترین هتل های جهان با 58 طبقه، 81 سوئیت، 400 اتاق کلا به وسعت 160 هزار متر مربع می باشد.

هتلی که در تهران ساخته می‌شود، فاز یک این پروژه به حساب می‌آید، چرا که در ادامه قرار است هتل‌های دیگری از این مجموعه، برگرفته از همان طرح اولیه «زاها‌حدید» در شهرهای اصفهان، شیراز و یزد ساخته شود. با پایان پروژه تهران کار در اصفهان در وسعتی کم آغاز می‌شود و در مرحله بعد ساخت هتل‌های یزد با 200 اتاق و شیراز با 300 اتاق شروع خواهد شد.

.

 

ساخت این هتل 400 میلیارد تومانی از سال 1391 شروع شده و تخمین زده می شود تا کمتر از هشت سال دیگر آماده بهره برداری شود. سرمایه گذار این پروژه می گوید : تا این مرحله از پروژه از تسهیلات دولتی استفاده نشده و تماما از سرمایه خصوصی استفاده شده است، اما برای ادامه این پروژه عظیم که حتی می‌توان آن را ملی دانست، 600 تا 800میلیارد تومان نیاز است.  که این هزینه علاوه بر هزینه خود ملک می باشد ما با بانک‌ها وارد رایزنی شده‌ایم، ولی بانک‌ها برای ساخت هتل‌ها بیشتر از 100 میلیارد تومان تسهیلات ارائه نمی‌دهند، به همین خاطر در تلاشیم کنسرسیومی متشکل از چند بانک تشکیل شود تا پرداخت این تسهیلات توجیه پیدا کند و پروژه به خاطر کمبود تسهیلات رها نشود. وی با اشاره به آغاز رایزنی‌ها با برخی از برندهای هتل در جهان اظهار می‌کند: تاکنون با برندهایی چون «اکور» فرانسه وارد مذاکره شده‌ایم. آنها قرار است نظرات خود را درباره این پروژه ارائه دهند. در واقع بسیاری از برندها برای ورود به بازار ایران تمایل نشان داده‌اند، اما فعلا به خاطر تحریم‌ها، سطح همکاری‌ها ضعیف است. ما می‌خواهیم پای برندهای مطرح مثل هیلتون را به ایران باز کنیم و باید تلاش‌های زیادی انجام دهیم تا آنها متقاعد شوند. پورفرج تصریح می‌کند: قصد ما این است که پروژه از ابتدا تحت نظر یک برند پیشرفت کند و ساختارها، خدمات و حتی چیدمان داخلی آن مطابق با استانداردهای جهانی هتل‌سازی و آن برند خاص باشد

موقعیتاین پروژه بزرگ ساختمانی در حال ساخت 

ساختمان هتل فرشته پاسارگاد در منطقه الهیه و در ضلع غربی باغ سفارت روسیه واقع است. با توجه به تعدد ساختمان های بلند مرتبه در منطقه الهیه و همپوشانی برج ها بر یکدیگر ، مجاورت پروژه در کنار باغ سفارت روسیه که در پهنه وسیعی فاقد ساخت و ساز خواهد بود، باعث گردیده تا دید پروژه به سمت شرق کاملا آزاد باشد. از سوی دیگر موضوع فوق الذکر باعث می گردد تا ساختمان از نواحی شهری واقع در ضلع شرقی خود بدون هیچ مانعی دیده شود . دسترسی به محدوده پروژه از طریق شریان های اصلی شامل بزرگراه های صدر و مدرس وخیابان شریعتی و دسترسی های فرعی از خیابان های آفریقا،فرشته والهیه صورت می پذیرد .در نهایت دسترسی به ساختمان از ضلع شرقی از طریق خیابان مهدیه،از ضلع شمالی از طریق خیابان مریم، و از ضلع غربی از طریق خیابان گلپاد تامین می گردد.

طراحی مفهومی زاها حدید

دون شک مهمترین ویژگی پروژه هتل فرشته پاسارگاد، طراحی مفهومی صورت گرفته توسط شرکت زاها حدید برای این ساختمان است. زاها حدید در حال حاضر یکی از پر افتخارترین معماران معاصر در دنیاست که با تعداد 950 پروژه در 44 کشور و لیست بلند بالایی از جوایز و افتخارات و تنها زن برنده جایزه معماری پرایتزکر، تقریبا در تمام جهان چهره شناخته شده ای محسوب می شود.

سبک طراحی زاها حدید بسیار منحصر بفرد بوده و طیف وسیعی از موضوعات از ساختمان و مبلمان گرفته تا کیف و کفش و زیورآلات را در بر می گیرد. طرح ارائه شده برای پروژه هتل فرشته پاسارگاد، با اختلاف بسیار زیادی از فرم ها و طرح های متداول امروز ایران، پیشروتر بوده و نقطه عطفی در معماری شهر تهران محسوب خواهد شد.

ایده های اصلی شکل گیری فرم خارجی پوسته ساختمان، آنطور که در گزارش ارائه شده توسط شرکت زاها حدید مطرح گردیده عبارت است از پروانه ای با سه بال گشوده که ساختار سه پره ای پلان را تشکیل داده  و  فرمهای ارگانیک نظیر شاخه های درختان  منبع الهام ستون های واقع روی نما می باشد. از جمله کارهای این طراح سرشناس جهانی بانویی عراقی‌تبار و مقیم انگلیس می تان به این موارد اشاره کرد، وی نخستین زن برنده جایزه معماری «پریتزکر» است و پیش از این ایستگاه قطار سریع‌السیر ناپل ایتالیا، ساختمان مرکزی ب.ام.و  2005 لایپزیک آلمان، ترن هوایی اینسبروک اتریش، سکوی پرش اسکی برگیسل اتریش و چند پروژه در دبی را طراحی کرده است. وی فاز 2 برج میلاد را که شامل هتل و ساختمان اداری و تجاری می‌شود نیز طراحی کرده است
شما به کمک بانک اطلاعات ساختمانهای درحال ساخت لیدوبین، علاوه بر دسترسی به اطلاعات این پروژه، به بانک اطلاعات ساختمان سازان تهران و پروژه های ساختمانی، امکان ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق پنل پیامک رایگان به شماره تلفن سازندگان ساختمان تهران برایتان فراهم است.

در مطلب بعدی یکی دیگر از 
پروژه های تجاری در حال ساخت تهران را با هم بررسی خواهیم نمود. پس با ما همراه باشید!