تلفن: 22584258
تست1
کد مقاله: 223 NewsCounter تعداد بازدید : 979

پروژه تجاری – اداری ملت 2 (لتمال کن)


مجتمع تجاری اداری مادر شامل دو بخش شمالی و جنوبی است که حد فاصل این دو بخش، خیابانی بیست‎متری قرار گرفته و یک پل روگذر عــــریض، ارتبـاط پیاده رو بخش‎های شمالی و جنوبی را به یکدیگر متصل کرده است. بلوک شمالی پروژه مادر در 20 طبقه اداری با زیربنــای خالــص 16،361 مــتر مربع 4 طبقه تجاری با زیربنای خالص 16000 متر مربع و 6 طبقه پارکینگ با ظرفیت 1272 خودرو طراحی شده است. بلوک جنوبی پروژه مادر نیز شامل 4 طبقه تجاری با زیربنای خالص 3900 متر مربع و4 طبقه پارکینگ با ظرفیت 270 خودرو می باشد. حیاط مسقف و روباز حد فاصل بخش شمالی و جنوبی در فصول مختلف سال با اختصاص فضاهای متنوع تجاری شامل انواع رستوران و کافی شاپ به عنوان موتور محرک پروژه عمل نموده و با ایجاد کشش در مراجعین به رونق فضاهای تجاری مجتمع مادر می افزاید.
 
مزیت های نسبی:

- موقعیت مکانی ایده آل

- مجاورت‎ها و جاذبه های کم‎نظیر

- دسترسی آسان آینده‎ای درخشان

- سرمایه ‎گذاری امن و زود بازده

- طرحی مدرن و نمایی زیبا تنوع اصناف

اطلاعات کلی مجتمع تجاری اداری در حال ساخت:

شناخت منطقه:

تهران بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور ایران با جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر، هجدهمین شهر پرجمعیت دنیا محسوب می‌شود. تهران با مساحت 730 کیلومتر مربع، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جنوب غربی آسیا و بیست و یکمین شهر بزرگ دنیا است. شهر تهران درجنوب دامنه رشته کوه البرز واقع شده و دارای دو شهر چسبیده به خود است که شهر ری و تجریش نام دارند و به ترتیب از جنوب و شمال به تهران متصل‌اند. تهران دارای یک شبکه متراکم بزرگراهی و چهار خط فعال و در یک صد سال اخیر مرکز جذب مهـاجـران زیـادی از ســرتاسر ایران بوده اسـت.

 پیشرفت تهران از نظر سیستم مدرنیته شهری در 15 سال اخیر رشد چشمگیری داشته و امروزه می توان آن را با بهترین شهرهای دنیا از نظر امکانات شهری قیاس نمود. ساخت مراکز تجاری چند منظوره که تامین کننده نیازهای مختلف مردم ساکن و گردشگران داخلی و خارجی باشد در تهران به اوج خود رسیده است و هنوز با توجه به پتانسیل های نهفته اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی شهری تهران، نقشی مهم در دید مدیران، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی شهر تهران ایفا می‌کند.

 

 

ویژگی های منطقه 22

مقایسه سطح منطقه 22 با مناطق 22 گانه تهران حاكی از تعلق 4/8 درصد از مساحت محدوده خدماتی شهر تهران به آن گویای وسعت چشمگیر و جایگاه مهم این منطقه در ساختار كالبدی تهران آینده، به ویژه در حوزه غربی آن است. رشد روز افزون جمعیت و تحولات گسترده و دامنه‏دار اقتصادی، بازتابی گسترده در تحولات كالبدی شهر تهران ایجاد نموده، كه یكی از پیامدهای آن نحوه شكل‎‏گیری منطقه 22 شهرداری تهران به عنوان بزرگ‌ترین و وسیع‎ترین توسعه شهری متصل به تهران است.

منطقه 22 اولین منطقه‎ای است که در پایتخت با کسب استانداردهای ISO14001 در سال 1382 توانست تمام فعالیت‎های زیست محیطی خود را بر الزامات این استاندارد منطبق کند. و در ادامه نیز سیستم مدیریت یکپارچه را بر اساس استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 ، سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001 و راهنمای ایمنی و بهداشت حرفه ای ohsas 18001 در محدوده شمال غرب تهران مستقر نمود.

با کسب گواهینامه های مدیریت آموزش ISO 10015 و سیستم مدیریت مستندات ISO10013 در سال 91 نیز سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) منطقه کامل‎تر شد تا شهرداری منطقه 22 با مدیریت این سیستم‎ها و هم‎افزایی تصمیمات، در برآورده ساختن الزامات استانداردهای اخذ شده بیش از پیش گام بردارد.


 

منطقه 22 بزرگ‌ترین محور گردشگری تفریحی و سلامت کشور

احداث آبشار تهران و مجموعه هزار و یک شهر تنها بخشی از فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در این منطقه است که توسعه آن با پروژه‌های بزرگ گردشگری و تفریحی می‌تواند توجه بسیاری از شهروندان را به منطقه 22 بیشتر کند. با وجود پارک جنگلی چیتگر، احداث روددره کن، وردآورد و دریاچه چیتگر افزایش سرانه فضای سبز شهری این منطقه به‌زودی قطب بزرگ گردشگری، تفریحی و سلامت تهران خواهد شد. همچنین با مشارکت بخش خصوصی و آغاز به‌کار 30پروژه بزرگ گردشگری، تفریحی، سلامت، آی‌تی و تکنولوژیکی سیمای منطقه22 تغییرنموده و بزرگ‌ترین منطقه گردشگری تفریحی و سلامت در کشور لغب خواهد گرفت.

 

دسترسی‌های منحصر به فردمجموعه در حال ساخت

منطقه 22، هم در سطح شهر تهران و هم در حوزه فراشهری از قابلیت دسترسی بی‎نظیری برخوردار می‌باشد. دسترسی‏های مهم منطقه، آزادراه تهران-كرج و بزرگراه تهران- شمال می‏باشد كه بزرگراه در حال احداث تهران- شمال به عنوان شریان اصلی شمال به جنوب كشور، مسیر اصلی رفت و آمد خواهد بود.

 

پتانسیل جمعیتی

رفت و آمد شهروندان و مراجعات متعدد جهت استفاده از خدمات عمومی موجود در سطح منطقه 22، جمعیت شناور قابل توجهی را به منطقه 22 گسیل می‏دارد و قطعاً وجود چنین پتانسیل و توانمندی در منطقه، می‏تواند این موقعیت جغرافیایی را به قطب بزرگ اقتصادی تبدیل نماید.

 

پتانسیل‏های اقتصادی

تمایل سرمایه‏گذاران بخش‏های خصوصی و دولتی به سرمایه ‏گذاری در منطقه 22 مشهود و قابل توجه است و این ویژگی خاص می‏تواند سرعت رونق روزافزون آن را دو چندان نماید. به علاوه دسترسی‏های آسان و متعدد، شبکه‏های بزرگراهی مختلف و موقعیت جغرافیایی منطقه به عنوان یکی از مبادی ورودی و خروجی شهر تهران نیز عواملی است که سبب می‎گردد تا اضافه می‏گردد تا منطقه 22 به عنوان قطب توسعه اقتصادی شهر تهران خودنمایی کند.
امکانات و خدماتمجموعه در حال ساخت

سیستم دوربین‌های مدار بسته حفاظتی

مجهـــز نمودن تمام فضاهای عمومی و مشاعات به دوربین‌های حفاظتی و سیستم‌های حسگر تشخیص دهنده حرکت جهت حفاظت، حراست، مدیریت و کنترل امنیت از ویژگی‌های خاص مجتمع می‌باشد. کلیه تصاویر در سیستم مرکزی ذخیره شده تا در مواقع لزوم مورد بازبینی قرار گیرد.

 

سیستم تهویه مطبوع مجتمع

جهت تأمین سرمایش راهروها، واحدهای تجاری بزرگ و هوای تازه مورد نیاز ساختمان از 19 دستگاه هواساز استفاده خواهد شد و هوای تهویه شده توسط کانال از طریق شفت‌های تأسیساتی و زیر سقف طبقات به فضاها ارسال می‌گردد. جهت تأمین سرمایش فضاهای تجاری از فن‌کویل داکت سقفی استفاده شده است که از تولیدات برندهای معتبر خارجی مطابق با استانداردهای بین المللی می‌باشند.

 

سیستم مدیریت ساختمان

سیستم مدیریت ساختمان (BMS) یا سیستم اتوماسیون ساختمان (BAS) به سیستمی اطلاق می شود که از طریق اجزای خود کنترل قسمت‎های مختلف ساختمان را انجام داده و نمایش خروجی‎های مناسب را برای کاربر امکان پذیر می نماید. این سیستم می تواند بر کلیه فعالیت‎ها، اعم از باز و بسته شدن درب‎ها، ورود و خروج افراد، سیستم‎های روشنایی، سیستم‎های تهویه مطبوع، سیستم‎های حفاظتی و امنیتی و ... نظارت داشته باشد و منجر به صرفه جویی در زمان و هزینه نیروی انسانی شده و به علاوه کاهش مصارف انرژی و خطا پذیری و افزایش اثربخشی را به دنبال دارد.

 

سیستم اعلان و اطفای حریق

کلیه قسمت‌های مشاع به سیستم اعلان و اطفای حریق و واحدها به سیستم اعلام حریق مجهز خواهند شد. اطفای حریق ساختمان با استفاده از سیستم اسپرنیکلر به همــراه جــعبه‌های آتش نشانی میسر می شود. استفاده از آخرین نسل سیستم‌های اعلام حریق دارای سنوسرهای مختلف، نقش مهمی در ارتقای امنیت و ایمنی ساختمان بر عهده دارد.

پله برقی

ارتباط بین طبقات پارکینگ، تجاری و اداری این مجموعه توسط 8 دستگاه پله برقی با برند مرغوب KONE فندلاند برقرار خواهد شد.

 

آسانسور

همچنین 18 آسانسور کلاس A و 2 آسانسور پانوراما در وید مرکزی، ارتباط ما بین طبقات تجاری و اداری را فراهم خواهد نمود.

 

پوشش واحدها

در نماهای داخلی مجموعه از شیشه سکوریت بدون رنگ و انعکاس برای ویترین فروشگاه‌ها، شیشه سکوریت لمینیت شده برای جان پناه و ویدها، شیشه سند بلاست شده پشت رنگ شده برای نماهای بسته و همچنین سنگ برای قسمت‌های بسته نماهای داخلی استفاده خواهد شد.

در کف واحدها از سنگ تراورتن سفید و کف‎سازی فضاهای داخلی از سنگ گرانیت روشن استفاده می‎شود. پوشش سقف‌های کاذب مجموعه نیز از ورق‌های گــچی، زابیتس و سیمـــان، ورق‌های چوبی، پوشش Barrisol بوده.

 

سیستم نورپردازی

به منظور جلوگیری از تشتت بصری و عدم تشویش ذهنی مراجعان و ساکنان مجموعه، از سیستم BMS برای مدیریت نورپردازی استفاده شده است. علاوه بر نورپردازی نما، نورپردازی محوطه و واحدهای تجاری بر اساس اصول علمی از جاذبه‌های این مرکز تجاری است و در واحدهای اداری و پارکینگ نیز منطبق بر استانداردها و الگوی مصرف صورت خواهد پذیرفت.

 

سیستم‌های ارتباطات

به دلیل ماهیت تجاری برج مادر، برای هر واحد 5 خط تلفن در نظر گرفته شده و همچنین پیش بینی دسترسی به اینترنت در فضای تجاری برای مراجعان و در کاربری‎های اداری و تجاری برای کارکنان صورت گرفته است. همچنین سیستم آنتن تلویزیون (SMATV/IPTV) برای هر واحد، دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی را مهیا می‌سازد.

 

سیستم های صوتی

در فضاهای عمومی مرکز تجاری برای پخش اعلانات، موزیک، تبلیغات و پخش پیام‌های اضطراری و خطر از سیستم صوتی استفاده می‌شود که پیام‌ها را از طریق آمپلی فایرهای گسترده و تحت شبکه در مکان مربوطه پخش می‌کند.
موقعیت جغرافیایی
پروژه "برج تجاری اداری مادر" از مجموعه پروژه های متعلق به شرکت ساختمانی بانک ملت می‌باشد که در منطقه لتمال کن و درمحدوده شهرداری منطقه 22 تهران، حدفاصل دریاچه شهدای خلیج فارس و بزرگراه شهید همت در زمینی به وسعت تقریبی 14000 متر مربع واقع گردیده است.
شما به کمک بانک اطلاعات ساختمانهای درحال ساخت لیدوبین، علاوه بر دسترسی به اطلاعات این پروژه، به بانک اطلاعات ساختمان سازان تهران و پروژه های ساختمانی، امکان ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق پنل پیامک رایگان به شماره تلفن سازندگان ساختمان تهران برایتان فراهم است.
در مطلب بعدی یکی دیگر از پروژه های تجاری در حال ساخت تهران را با هم بررسی خواهیم نمود. پس با ما همراه باشید!