تلفن: 22584258
تست1
کد مقاله: 190 NewsCounter تعداد بازدید : 8425

بانک اطلاعات ساختمان _ اطلاعات پروژه های در حال ساخت _ هتل در حال ساخت فرشته


هتلهای در حال ساخت تهران _ هتل فرشته پاسارگاد

امروز از لیست هتل های در حال ساخت تهران، هتل فرشته پاسارگاد را برای شما در نظر گرفته‌ایم.


شهر تهران با جمعیتی بالغ بر دوازده میلیون نفر و به عنوان پایتخت تبادلات تجاری و سیاسی کشور، در حال حاضر فاقد هتل پنج ستاره منطبق با استانداردهای بین المللی است و طول عمر اکثر هتل‌های صاحب نام تهران که هم اکنون مشغول ارائه خدمات هستند به بیش از چهل سال می‌رسد و فقدان چنین زیرساخت‌های مهمی، مانع شکوفایی و رشد اقتصادی شهر و کشور خواهد بود. پروژه هتل فرشته پاسارگاد، در پاسخ به رفع این کمبود و در راستای ارتقای سطح کیفی صنعت هتلداری در ایران، تعریف گردیده است.

این هتل در حال ساخت یک مجتمع چند منظوره در منطقه الهیه در شمال تهران در دست اجراء قرار دارد. طرح اولیه این پروژه توسط زها حدید، معمار مشهور معاصر تهیه گردیده و طراحی آن مبتنی بر رعایت کلیه استانداردهای معتبر ملی و بین‌المللی می‌باشد. این پروژه در حال ساخت در سال ۱۳۹۱ شروع به کار نموده و تخمین زده می‌شود در سال ۱۳۹۷ پایان پذیرد.
گودبرداری این پروژه یکی از عمیق‌ترین گودبرداری‌های ایران با عمق ۷۲ متر بوده است. پیمانکار ساخت این پروژه «شرکت ایستافر» می‌باشد که بیش از ۲۰ سال در زمینه انواع ساخت و سازهای عظیم از جمله ساخت نیروگاه و پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی سابقه دارد.


یکی از مهم ترین چالش های این پروژه در حال ساخت، سازه بسیار پیچیده و نامتعارف برج 46 طبقه می باشد. 42 متر از ساختمان در داخل زمین قرار دارد، 30 متر بین دو گذر شرقی و غربی واقع شده و بر روی این پایه،  برج 158 متری قرار گرفته است.
مهم ترین المان سازه ای پروژه متشکل از سه عدد کر بتنی است که از روی فونداسیون تا بالاترین طبقه برج امتداد یافته و این سازه 210 متری را مهار می کند. سازه 16 طبقه تحتانی را ترکیبی از ستون ها، پدستال ها، دیوارهای حائل و اسلب های بتنی با مقاومت سی50 تشکیل می دهد.
در طبقات برج با توجه به اینکه پلان طبقات دائما در حال تغییر است، لذا ستون های فولادی واقع روی جداره ها بصورت مورب حرکت می کنند. ضمن اینکه این ستون ها همزمان نقش زیباسازی نما را نیز بر عهده دارند.
با توجه به اینکه پروژه هتل فرشته پاسارگاد دارای ویژگی های منحصر بفرد فرمی است و در چهارچوب آئین نامه های متداول طراحی سازه در ایران نمی گنجد، لذا در طراحی سازه‌ای این ساختمان علاوه بر روش های طراحی آئین نامه ای از روش های طراحی عملکردی نیز استفاده شده است.




پروژه هتل در حال ساخت فرشته، برجی است مشتمل بر 46 طبقه، که در زمینی به مساحت 4,500 مترمربع و با زیربنایی در حدود 106,000 مترمربع احداث خواهد شد. این مجموعه شامل 623 واحد پارکینگ استاندارد، 47 واحد تجاری مختص هتل، 2000 مترمربع فضای اداری، 10 واحد رستوران و کافی شاپ در طبقات مختلف و با تم‌های متفاوت، تالارهای مراسم و سالن اجتماعات با ظرفیت 1000 نفر، اتاق‌های مخصوص جلسات، 300 واحد شامل اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل، و 40 واحد هتل آپارتمان می‌باشد. مجموعه استخر، اسپا و سالن بدنسازی در دو طبقه و مشاعات و لابی‌های بسیار وسیع از دیگر ویژگی‌های این پروژه می‌باشد.

تعداد 26 دستگاه آسانسور با سرعت ها و ظرفیت های مختلف و 6 دستگاه پله برقی، وظیفه حمل و نقل عمودی در این پروژه را بر عهده دارند.

شما به کمک لیدوبین، بانک اطلاعات ساختمانهای درحال ساخت تهران، به سهولت به اطلاعات پروژه ساختمانی دسترسی پیدا کرده و از طریق پنل پیامک رایگانی که در اختیار خواهید داشت می‌توانید به بانک شماره موبایل ساختمان سازان تهران نیز پیامک تبلیغاتی ارسال نمایید.

در مطلب بعدی، یکی دیگر از پروژه های بزرگ ساختمانی در حال ساخت را با هم بررسی خواهیم نمود. پس با ما همراه باشید!



منبع : ویکیپدیا، پایگاه اطلاع‌رسانی هتل فرشته پاسارگاد