تلفن: 22584258
تست1
کد مقاله: 167 NewsCounter تعداد بازدید : 5083

ساختمان های تجاری در حال ساخت تهران_ برج اداری برزیل



در این سری مطلب از مقالات، یکی از ساختمان های مدرن در حال ساخت تهران را برای شما برگزیدیم.

ساختمان مجتمع اداری برزیل با معماری منحصر به فرد خود با طراحی مرحوم مهندس بهروز احمدی؛ با سازه ای استوار در خیابان برزیل غربی با سرمایه گذاری مشترک "شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی" و "شرکت بین الملل ساختمان و صنعت ملی" در 16 طبقه با کاربری اداری – تجاری بنا گردیده است.

مجتمع اداری در حال ساخت، ساختمانی است که با بهره گیری از دانش روز تلاش نموده است تا میزان مصرف انرژی را از طریق بهره بندی از مصالح نوین مدیریت نموده و اتلاف انرژی در ساختمان را به حداقل ممکن برساند.
این مهم در معماری ساختمان، با بهره گیری از دیوارهای پیرامونی دو جداره، از مصالح سبک و مقاوم به همراه یک لایه ضخیم پشم شیشه؛ و در نمای ساختمان با استفاده از ورقهای کامپوزیت، محصول کارخانه آلکوباند (Alucobond) آلمان از گروه پلاس با ویژگی FR (ضد انتقال حریق) و بهره مندی از پنجره های ترمال بریک دوجداره با رعایت استانداردهای معتبر EN و Din جهت آببندی و هوابندی بازشوها و پر شده با گاز آرگون (توسط کارخانه ونوس) و همچنين پیش بینی لوورهای ایجاد سایه به ویژه در برابر دیوار پرده ای (Curtain Wall) در نمای شمالی و جنوبی به انجام رسیده است.
کلیه سازه نما بر اساس مبحث 6 مقررات ملی ساختمان ایران در برابر باد محاسبه و اجرا گردیده است.

اين برج اداری در حال ساخت، دارای شش طبقه زیرزمین است که هر طبقه در دو تراز اجرا شده است.
پوشش کف پارکینگ ها در طبقات زیرزمین با استفاده از بتن سخت و پوشش اپوکسی و کلیه ستونها و دیوارها تا ارتفاع 60 سانتی متر با سنگ گرانیت مشکی؛ و جداره دیواره داخلی از تراز سنگ تا زیر سقف نیز به منظور امکان شستشو و عدم جذب آلودگی با رنگ مقاوم کاسماتیک قاب بندی و پوشیده شده است.
این پروژه در حال ساخت در طبقه همکف دارای یک سرسرای مجلل ورودی مجموعه و لابی آسانسورها بوده که امکان ارتباط با طبقات و همچنین سالن اجتماعات واقع در ضلع شمالی طبقه همکف را میسر می سازد. این ورودی از جبهه جنوب در طبقه همکف به سرسرای با ارتفاع 5/4 متر باز می شود.
در معماری داخلی از بهترین مصالح با کیفیت مرغوب و نازک کاری های چوبی، برنز، استیل و سنگفرش منقوش در تطابق با پلان معکوس سقف و ... بهره گرفته شده است. در طرفین سالن ورودی، دو واحد تجاری که دارای بالکن اند با سیستم سرمایش و گرمایش، تاسیسات برقی و مکانیکی مستقل و ورودی های مستقل از ورودی اصلی پیش بینی شده است.
در بخش شمالی این طبقه، سالنی چند منظوره اجتماعات و سمينار؛ با گنجایش 120 نفر به همراه فضای پذیرایی و پشتیبانی خدماتی سالن و همچنين دو واحد اداری مستقل ايجاد شده است. طراحی سالن چند منظوره به گونه ای است که ضمن توجه به اصول مهندسی و آکوستیک صد؛ از شخصیت و زیبایی خاصی خود برخوردار است.

در ادامه تصاویر مربوط به این برج اداری در حال ساخت را مشاهده می کنید.


 
شما به کمک لیدوبین، بانک اطلاعات ساختمانهای درحال ساخت تهران، می‌توانید به پروژه های ساختمانی و شماره تلفن سازندگان ساختمان تهران دسترسی پیدا خواهید نمود. 
در مطلب بعدی یکی دیگر از پروژه های تجاری در حال ساخت تهران را با هم بررسی خواهیم نمود. پس با ما همراه باشید!



منبع : شرکت رهپو پیشرو