تلفن: 22584258
تست1
کد مقاله: 157 NewsCounter تعداد بازدید : 25479

مال های در حال ساخت تهران _ ایران مال


مال های در حال ساخت تهران _ ایران مال

امروز تصمیم گرفتیم یکی از  بزرگ ترین مال های در حال ساخت تهران، یعنی ایران مال را بررسی کنیم.


این پروژه ساختمانی بزرگ در حال ساخت، بزرگترین مجتمع تجاری و اداری خاورمیانه است که در ضلع جنوبی بزرگراه شهید همت در منطقه 22 تهران قرار دارد.

این پروژه عظیم ساختمانی زیربنایی برابر یک میلیون و 700 هزار مترمربع دارد. البته این عدد مساحت کل پروژه است و بخش تجاری آن حدود ۱۸۶ هزار متر مربع خواهد بود. یعنی ۱۰ برابر بزرگتر از مراکز تجاری سام سنتر و مدرن الهیه و تقریبا دو برابر کل زیر بنای پاساژ پالادیوم. مساحت تجاری این پروژه هم‌ردیف پروژه‌های بزرگ دنیا می‌ایستد و اندکی بزرگتر از The Trafford center انگلستان و Mall of America آمریکاست.

برای پی بردن به عظمت این پروژه تجاری اداری در حال ساخت یک مثال دیگر بزنیم. برای بازدید از کل بخش مال در حال ساخت باید حدود ۱۴٫۷ کیلومتر پیاده‌روی کنید. یعنی به‌اندازه مسافت خیابان ولیعصر از میدان منیریه تا تجریش! 


از سال ۱۳۹۰ این پروژه در حال ساخت در زمینی به مساحت یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع کلید خورد. قرار است تا دو سال دیگر این بخش به اتمام برسد و در فاز بعدی ۶۰۰ هزار متر مربع دیگر هم از ضلع غربی جلو بروند. در کل این پروژه علاوه بر بخش تجاری، دو برج اداری، پارکینگ، دو هتل، دریاچه و تالار پذیرایی تعبیه خواهد شد.



اگر بخواهیم مساحت کل پروژه را معیار قرار دهیم، باید آن را بزرگترین مجتمع تجاری، اداری و تفریحی جهان بنامیم.
«دوبی مال» در کل یک میلیون و ۱۲۴ هزار متر مربع مساحت دارد و مرکز بزرگ تجاری چین در کل ۸۹۴ هزار متر مربع مساحت دارد.
تنها تفاوت این مراکز با بازار بزرگ تجاری ایران، نسبت مساحت تجاری به کل مساحت آنان است. به طور دقیق ۱۷ درصد از کل مساحت این مال در حال ساخت به بخش تجاری اختصاص یافته اما در نمونه‌های خارجی این نسبت به ۰٫۸ و ۰٫۹ می‌رسد.

با این حال عظمت بخش تجاری این مال در حال ساخت هم قابل انکار نیست. اگر بخواهید پیاده‌روی کنید و از هر مغازه پنج دقیقه دیدن کنید ۳ روز طول می‌کشد به کل واحدهای تجاری سرکشی کنید.

به گفته مهندسین حاضر در این پروژه در طراحی آن از «دوبی مال» الگو برداری شده و نقشه‌های آن در ۸ هزار صفحه توسط یک شرکت کانادایی تهیه شده است.
عملیات اجرایی آن هم بسیار زمانبر بوده است؛ بطوریکه خاکبرداری این پروژه ساختمانی در حال ساخت  ۶ ماه بطول انجامیده است.

باغ ایرانی (به عنوان قلب پروژه و از زیباترین بخش‌های ایران مال)، پیست یخ، استادیوم تنیس، ایوان بلور، تالار الماس، گالری خودرو، مجموعه سینمایی، فودکورت و مرکز تفریحات خانوادگی، تالار پذیرایی مجلل، آمفی تئاتر، هتل‌های ۵ ستاره ایران مال، دریاچه زیبای ایران مال با آبنمایش منحصربفرد و همچنین طرح توسعه آتی که شامل یک مجموعه فروشگاهی بزرگ، مرکز بین المللی تجارت تهران و مرکز نمایشگاه‌ها می‌باشد.




استادیوم تنیس، بر روی بام مجموعه و در ارتفاع ۳۰ متری از سطح زمین در محدوده‌ای به ابعاد ۹۷*۳۸ متر با کشیدگی شمالی جنوبی، در همسایگی باغ ایرانی جانمایی شده که از سمت غرب به گالری خودرو و از شرق به ساختمان تامین کننده تاسیسات بام محدود گشته است.


شما به کمک لیدوبین، بانک اطلاعات ساختمانهای درحال ساخت تهران، می‌توانید به پروژه های ساختمانی و شماره تلفن سازندگان ساختمان تهران دسترسی پیدا خواهید نمود. 
در مطلب بعدی یکی دیگر از پروژه های تجاری در حال ساخت تهران را با هم بررسی خواهیم نمود. پس با ما همراه باشید!



منبع : گروه توسعه مهندسی البرز تات