تلفن: 22584258
تست1
کد : 746 NewsCounter بازدید : 2386 NewsDate 1394/12/15
لیدوبین - حسام عقبایی در گفت و گو ها اظهار کرد: افزایش میزان تسهیلات بانکی می تواند یکی از عوامل افزایش حجم معاملات باشد و قاعدتا هر چه افزایش میزان تسهیلات متناسب با رشد قیمت مسکن در کشور باشد قدرت خرید مردم و در نتیجه تعداد معاملات بالا می رود.
وی در ادامه با اشاره به بالا بودن میزان اقساط این تسهیلات گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که شورای پول و اعتبار اقساط تسهیلات خرید مسکن را با سایر تسهیلات یکسان نداند و رویکرد نسبت به تسهیلات مسکن با کالا و خودرو متفاوت باشد.
عقبایی با بیان اینکه سیاست های پولی بانکی دچار مشکل است، تاکید کرد: رییس اتحادیه مشاوران املاک ابراز امیدواری کرد که دولت در تعامل با مجلس شورای اسلامی ساز و کاری را بیندیشد که قانون پولی و مالی اصلاح شود و بانک ها از فعالیت های بنگاه داری داری خارج شوند و  شرایط تسهیلات و همچنین میزان اقساط مسکن ساده تر شود به گونه ای که اقساط متناسب با درآمد مردم باشد.
عقبایی با بیان اینکه به نظر می رسد سال 95، سال رونق بخش مسکن باشد، ادامه داد: در تابستان سال 95 اولین فاز خروج از رکود بخش مسکن را شاهد خواهیم بود و پس از آن در نیمه دوم سال فاز دوم خروج از رکود رخ می دهد.
شورای پول و اعتبار در جلسه یازدهم اسفندماه سال 94 با امکان اعطای تسهیلات مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم به زوجین خانه اولی بر روی یک پلاک ثبتی از 80، 60 و 40 میلیون تومان به ترتیب به 160 میلیون تومان در شهر تهران (هریک از زوجین حداکثر 80 میلیون‌ تومان)، 120 میلیون‌ تومان در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر (هریک از زوجین حداکثر 60  میلیون تومان) و 80 میلیون‌ تومان در سایر مناطق شهری (هریک از زوجین حداکثر 40 میلیون تومان) با رعایت حداکثر تسهیلات معادل 80 درصد ارزش ملک موافقت کرد.