تلفن: 22584258
تست1
کد مقاله: 70 NewsCounter تعداد بازدید : 5443

مجتمع تجاری اداری رز میرداماد


معرفی
برج رز میرداماد که یکی از پروژه های شرکت سرمایه گذاری مهرگان (سهامی خاص) می باشد، با بهره گیری از ظرفیت های نوین مهندسی و مطابق با تکنولوژی روز صنعت ساختمان، در زمینی به مساحت 3100 متر مربع با زیربنای 34228 مترمربع و در 20 طبقه احداث گردیده است.
طراحی و محاسبات این مجتمع بر اساس طیف شتاب زمان وقوع زلزله های بزرگ از جمله زلزله ترکیه و کالیفرنیا صورت گرفته است. به دلیل محاسبات دقیق و طراحی خاص سازه ای، مدل برج در کلیه موارد بدون کوچکترین آسیبی جوابگو بوده و هیچ گونه تخریبی در آن اتفاق نخواهد افتاد.
 
ویژگی ها و مزیت های پروژه:
  • سهولت دسترسی به دو خیابان اصلی شهر تهران (ولیعصر (عج) و شریعتی)

  • مجاورت با مراکز خرید لوکس و مراکز اداری

  • قرار گرفتن پروژه در منظقه ای مسکونی، تجاری و پر تردد

  • طراحی، نظارت و اجرای فرآیند ساخت توسط متخصصین مطرح صنعت ساختمان

  • سازه مستحکم و مقاوم در برابر زلزله و آتش سوزی

  • استفاده از تاسیسات مناسب با رعایت میزان مصرف

  • بکارگیری سیستم هوشمند مدیریت ساختمان (B.M.S)

  • بهره مندی از رستوران مجهز در بالاترین طبقات مجتمع

  • نصب سیستم های نوین نورپردازی در نمای ساختمان

  • استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب

  • تنوع متراژ در واحد های تجاری و اداری

  • استفاده از شیشه کامل سکوریت در ویترین واحدهای تجاری

  • ارزش افزوده مناسب در مقایسه با سایر سرمایه گذاری ها

  • شرایط مالی مناسب جهت خرید (اعطای تسهیلات)

 
مشخصات کامل برج
مجتمع رز میرداماد دارای 102 واحد تجاری و 94 واحد اداری است. با توجه به واقع شدن پروژه رز در منطقه مسکونی-تجاری، اداری و به منظور تکمیل خدمات مورد ارائه، رستوران مجهزی در طبقات 13 و 14 لحاظ گردیده است. این رستوران با وجود دیوارهای شیشه ای از نوع اسپایدر Cable Structure، از چهارسمت نمای کامل شهر را در مقابل دیدگان میهمانان خود قرار می دهد. این شیشه ها با لمینت 76% اجرا خواهند شد که این امر علاوه بر ایجاد عایق حرارتی و صوتی، مانع ریزش آن در هنگام شکستن می گردد. در لابی قوس جنوبی (خارج از ساختمان) یک دستگاه آسانسور پانورامای مجزا برای امکان دسترسی سریع به رستوران تعبیه شده است.
 
 
ویژگی های معماری
اسکلت ساختمانی برج رز میرداماد مطابق با آیین نامه ها و استاندارد بین المللی از مواد CAFCO300 و FENDOLITE MII برای مقاومت حداقل 2 ساعت در هنگام آتش سوزی، توسط مواد ضد حریق پوشیده شده است. موارد و مصالح در این مجتمع از بهترین انواع ممکن انتخاب شده و در تعیین آنها آیتم هایی از قبیل: استحکام، امنیت، زیبایی و ... لحاظ گردیده اند.

دیوارهای مجتمع رز از جنس پانل های 3D WALL ضد حریق با پلی استایرن به ضخامت5 و 10 سانتی متر و ملات بتا استایرن (با مجوز مصرف از سازمان تحقیقات مسکن) تشکیل گردیده است که این امر، دیوار را در برابر زلزله و حریق دو چندان مقاوم می سازد. جهت زیبایی و عدم سایش در محل تردد خودروها در پارکینگ این مجتمع، روکش کف پارکینگ از جنس فلوکریت انگلستان انتخاب شده است.

نمای ساختمان در طبقه همکف، شیشه های سکوریت اسپایدر و در طبقات اول تا سوم سنگ های گرانیت مرغوب می باشد. همچنین در طبقات سوم تا چهاردهم نیز از ورق کامپوزیت آلومینیوم ضد حریق (هفت رنگ) و P.V.D.F با مقاومت بالا در برابر عوامل حرارتی، فیزیکی و شیمیایی و جوی استفاده شده است. شیشه های این طبقات دوجداره (مقاوم در برابر اشعه U.V) بوده و از کشور فرانسه تهیه شده اند که با وجود گاز آرگون، عایق مناسبی برای حرارت و صوت می باشد.

 

امکانات و خدمات

مشخصات فنی تخصصی:

مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب و طراحی تاسیسات، راندمان-کیفیت-نوع کاربری-کارایی-میزان مصرف و عمر مفید می باشند که در پروژه رز، تمامی موارد لحاظ گردیده اند.


سیستم سرمایش و گرمایش: از 3 دستگاه دیگ آب گرم، دو دستگاه چیلر جذبی برند
EBARA (ساخت ژاپن) و 7 دستگاه هواساز تشکیل شده است.

 آسانسور و پله برقی: این مجتمع دارای 3 دستگاه آسانسور مسافربر و یک آسانسور حمل بار با امکان توقف در تمامی طبقات می باشد. آسانسورها ازبرند مطرح اروپایی بوده و با طراحی سال 2008 شرکت تیسن کروپ آلمان، قابلیت اتصال به شبکه هوشمند را دارا می باشند. چهار دستگاه پله برقی ارتباط بین سه طبقه تجاری را برقرار می نمایند. این پله ها (با عرض یک متر) طراحی سال 2008 شرکت تیسن کروپ آلمان بوده و امکان اتصال به شبکه هوشمند را دارند.

   تاسیسات الکتریکال:

از جمله موارد پیش بینی شده در پروژه رز، سیستم هوشمند BMS می باشد. این سیستم بر روی بسیاری از تاسیسات و تجهیزات کنترل خواهد داشت. چنانچه در طبقه ای از ساختمان آتش سوزی حادث شود بطور اتوماتیک و بدون فرمان دستی، کلیه امکانات جهت اطفاء حریق فعال می گردد.  توقف آسانسورها در آن طبقه، کنسل و در دیگر طبقات بدون هیچ محدودیتی، توقف امکان پذیر می باشد. به محض بروز مشکل، سیستم به طور اتوماتیک بر اساس توع مشکل بوجود آمده مسئول مربوطه (سازمان آتش نشانی-امداد-پلیس یا ...) را مطلع نموده و اطلاع رسانی داخل مجموعه را جهت تخلیه آغاز می نماید. وجود اینترنت پرسرعت، کابل های فیبر نوری و یک هزار خط تلفن از دیگر مشخصات تاسیساتی این مجتمع است.
سایر امکانات

منبع ذخیره آب برای مدت 10 روز مصرف، مشعل های دوگانه سوز در موتورخانه، سیستم برق اضطراری (دو دیزل ژنراتور با ظرفیت هر کدام 700 کیلو ولت-آمپر) برای کلیه قسمت ها، تابلوی اعلان وضعیت پارکینگ، برخی از امکانات در نظر گرفته شده برای این مجتمع می باشند.


اعلان و اطفای حریق
در طبقات اداری، از دتکتورهای حرارتی و دودی به همراه باکس آتش نشانی استفاده شده است که همواره به وسیله
B.M.S کنترل می گردند. اطفاء حریق در پارکینگ ها و واحدهای تجاری از طریق آب فشان (Sprinkler) صورت می گیرد.

موقعیت جغرافیایی
مجتمع تجاری اداری رز، در قلب تهران و در ضلع شمالی بلوار میرداماد، روبروی بانک مرکزی و مابین خیابان تبریزیان و کازرون شمالی قرار گرفته است. دسترسی سریع و آسان به اصلی ترین خیابان های شهر تهران یعنی خیابان ولی عصر (عج) و دکتر شریعتی، این پروژه را به لحاظ موقعیت، به عنوان یکی از ممتازترین پروژه های تجاری، اداری نموده است.
وجود ادارات دولتی، شرکت های بزرگ نفتی، شرکت های خصوصی معتبر، دفاتر بازرگانی و مراکز لوکس خرید در بلوار میرداماد، جایگاه ویژه ای را از منظر سرمایه گذاری برای این پروژه رقم زده است.
وجود ایستگاه میرداماد (خط یک مترو) در کنار این پروژه عظیم، از دیگر امتیازات مجتمع رز میرداماد است.