تلفن: 22584258
تست1
کد مقاله: 143 NewsCounter تعداد بازدید : 2514

فروش محصولات ساختمانی- درس ششم: مربع موفقیت فروش


مربع موفقیت فروش
زمان، پول، وفاداری و علاقه



وقتی که شما یک محصول یا خدماتی را ارائه می‌کنید، لازمه همیشه به دنبال این چهار مورد، زمان، پول، وفاداری و علاقه مشتریان خود باشید.


 
پول:
پول هدف اصلی همه‌ی کسب و کارهاست. اگر پولی نتوانیم از مشتری دریافت کنیم عملاً انگار کسب و کاری نداریم.
باید دنبال پول مشتریان خود باشیم. پولی که به اندازه‌ای باشد که به ما منفعت برساند. هزینه‌های ما را پوشش داده و سرمایه‌ای برای ما اندوخته کند.
به این فکر کنید که یک سازنده، پول خودش را که با هزار زحمت به دست آورده، چگونه خرج می‌کند. کار سختیه! می‌دونم. به این راحتی نمیشه از سازنده‌ها پول دریافت کرد؛ اونم تو این بازار رکود.
اما در نهایت این سازنده باید پروژه ساختمانی خودش را به انجام برساند و حتماً خریدهای خود را انجام دهد.
به این فکر کنید چگونه می‌توانید این شما باشید که از او پول دریافت می‌کنید.

زمان:
یک ضلع دیگر موفقیت فروش، زمان است. هر چقدر زمان بیشتری را با فرد تصمیم‌گیرنده در پروژه بگذرانید احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد بود.
لذا من به همه‌ی همکاران خودم که از بانک اطلاعات ساختمان لیدوبین استفاده می‌کنند، همیشه توصیه می‌کنم حداقل 3 ماه قبل از مرحله خرید محصول یا خدماتتان، با پروژه در حال ساخت ارتباط بگیرید.
موفقیت به راحتی بدست نمی‌آید. شاید لازم باشد برای یک پروژه، 6 ماه و یا حتی 1 سال زمان بگذاریم.

وفاداری:
وفاداری بدین معنی است که یک مشتری به صورت مکرر از محصول یا خدمات شما استفاده کند و این کار را با رضایت ادامه دهد.
همیشه هم گفته شده که هزینه‌ی نگهداری یک مشتری، بسیار بسیار کمتر از هزینه جذب یک مشتری جدید است.
در صنعت ساختمان، این فاکتور، اهمیتش چند برابر می‌شود. چون برای جذب یک مشتری، هزینه و وقت زیادی را از ما می‌گیرد.
همه تلاش خود را بکنید که با یک برنامه مدون وفاداری را در مشتریان خود ایجاد کنید. از من به شما نصیحت به هر طریق ممکن مشتریانتان را حفظ کنید.

علاقه:
ضلع تکمیل کننده مربع موفقیت ما علاقه است.
علاقه به این معنی است که مشتری تا حدی به شما و محصولتان علاقمند است که نه تنها سراغ شرکت دیگری نمی‌رود بلکه شما رو هم به دوستان خود مرفی می‌کند.
این نهایت آرزوی هر شرکتی است. اگر بتوانید در مشتریان خود علاقه ایجاد کنید شما کنترل محصولات بازار را در دست می‌گیرید و هیچ رقیبی نمی‌تواند با شما رقابت کند.
برای آنکه در مشتریان خود، علاقه ایجاد کنید باید نگاهتان به او، فراتر از یک مشتری باشد. ارتباط دوستی نزدیک به ایجاد علاقه خیلی کمک می‌کند اما مهم‌تر از همه نکته زیر است:
علاقه زمانی ایجاد می‌شود که شما بیش‌تر از وعده‌هایی که داده‌اید عمل کنید.
اگر وعده کرده‌اید که ظرف مدت 2 ماه کابینت کلیه واحدهای ساختمانش را برایش می‌سازید، تلاش کنید در کمتر از این زمان، کار را به پایان برسانید و بعد ببینید چه اتفاق شگرفی در فروش ما خواهد افتاد.


یک خواهش
موفقیت ما و شما در گرو انتقال تجربیاتمون بهم دیگر است. هدف از گذاشتن این مطالب فقط تبادل نظر می باشد نه صرفاً مطالعه این مقاله. تلفیق نظرات شما دوستان است که باعث رشد و موفقیت همه ما می شود. لطفاً اگر نظر یا تجربه ای در خصوص موضوع مقاله دارید برای ما ارسال کنید. مطالب ما را نقد کنید و راه حل های خود را با ما و دوستان همکار خود به اشتراک بگذارید.